Image Alt

OptiMotus

izvirnost-ali-učinkovitost

DANES JE VEDNO VEČ TRENERJEV (IN TRENINGOV), KJER SE SKUŠA DOSEČI ORIGINALNOST (SAMEGA SEBE ALI TRENINGA), S TEM PA SE V OZADJE POTISNE DEJANSKA UČINKOVITOST VAJ(E), TRENINGA IN CELOTNEGA PROGRAMIRANJA TRENAŽNEGA PROCESA. 

Če se odločiš (oz. Odločaš), da boš (pri/z nekom) treniral/-a, se tudi odloči ali želiš trenirati nekaj, kjer bo pomembna predvsem izvirnost vsakega treninga in vaje ali pa želiš trenirati z namenom, da dosežeš svoje zastavljene cilje (in želje).

OBDOBJE INFORMACIJSKEGA »SMOGA«

Danes živimo v obdobju informacijskega smoga oz. informacijske onesnaženosti, saj so nam vsi podatki, statistike, raziskave, študije ter ostale bolj ali manj pomembne informacije na dosegu tipkovnice in miške ali pa telefona. Ob poplavi vseh teh »zanimivosti« pa se pojavi problem, in sicer, kako (p)ostati konstanten! Kako slediti (enemu!) programu do konca? Kako izbrati najbolj primernega trenerja? Katera metoda ali tehnika treniranja je najbolj učinkovita? Kateri rekvizit uporabljati, da bo dosežen rezultat v najkrajšem možnem času? 

Takšna in drugačna vprašanja se kaj hitro začnejo pojavljati, ko prebiraš članke o treniranju (in vseh možnih sopomenkah), kar je razumljivo, saj se dnevno pojavljajo nove raziskave, ki potrjujejo ali rušijo (do)sedanje pristope! Takšna vprašanja se pojavljajo tudi pri (tvojem) trenerju in dokaj hitro lahko opaziš ali je zagovornik izvirnosti ali učinkovitosti!

IZVIRNOST JE PRECENJENA

Brez prevelikega besedičenja lahko (iz lastnih izkušenj) zatrdim, da je iskanje izvirnosti pri treniranju precenjena in večkrat vodi k »treniranju v krogu« namesto k učinkovitosti ter doseganju želenih rezultatov. Vpliv današnjih (vodilnih) takšnih in drugačnih »znamk« je tolikšen, da se vedno znova spodbuja proizvodnjo (in nakup seveda) novih rekvizitov, naprav, vadbenih programov in ostalih izdelkov, ki zagotavljajo čudežne rezultate, po možnosti pa boste za svoje cilje (po)rabili 45 minut treniranja na teden! 

Večina se nas sedaj smeji, ko gledamo kakšno staro reklamo o »pasovih«, ki pomagajo do čvrstega trebuha in zadnjice ali pa o nerodnih ročkah, s katerimi si lahko izoblikoval/-a čvrste in lepo oblikovane noge, roke ter prsi (ne glede na spol, starost, prehrano in ostale dejavnike), vendar ta koncept je danes še kako prisoten. Že takoj, ko vstopite v vadbeni center lahko opazite nekaj naprav in rekvizitov, za katere ne veste prav natančno, čemu so namenjene (in za katere verjetno tudi trener ne ve natančno, zakaj naj bi bile boljše od določene vaje z lastno težo ali z utežmi), vendar so tam z namenom, in sicer, ker so točno te naprave zelo pogosto reklamirane! Če se (pogosto) reklamira, potem mora biti učinkovito, kajne?! NE. Če se reklamira, je poglavitni namen, da se prodaja, če je učinkovito pa niti ni tako pomembno. To je dejstvo in v bistvu to že vsi vemo.

Po drugi strani pa je opaziti tudi precej novih izvedb vaj (z lastno težo, na rekvizitih ali z utežmi) ter nenehno »nadgrajevanje« prejšnjih različic, ki kar naenkrat niso dovolj dobre, varne in učinkovite, da bi se še naprej izvajale. YouTube je (pre)poln različnih »strokovnjakov«, ki zagovarjajo (svoje) nove pristope k treniranju in izvedbi posameznih vaj ter kritizirajo dosedanje načine le-teh. Pod tem vplivom tudi trenerji iščejo tisto nekaj, po čemer bi bili znani in s čimer bi se lahko poistovetili, pohvalili, da je to njihov »izum«, ob tem se pa ne vprašajo ali je ta nova vaja (ali sklop vaj) dejansko učinkovita, varna in konec koncev sploh potrebna. Še najbolj neprijetna resnica pa je to, da to vajo sami verjetno sploh niso preizkusili v takem obsegu, kot bi jo morali in ste vi (oz. si ti) podvrženi nepreizkušenemu načinu izvajanja (in vodenja) treninga.

UČINKOVITOST JE LAHKO KREATIVNA

Že leta, desetletja in stoletja ljudje dosegajo svoje želene cilje (postave/telesa/mišic) brez vseh teh »novosti«, ki so danes tako zelo pomembne in nepogrešljive. Ni potrebe po iskanju novih rekvizitov, vaj, naprav (in komplikacij), ki bi nam z minimalnim vložkom omogočile maksimalne oz. optimalne rezultate, ker tega ni, enostavno ne obstaja! Tudi nobena na novo izmišljena vaja te ne bo pripeljala do nadnaravne moči in dosežkov. Najpomembnejši »sestavini« da dosežeš, kar si želiš sta tvoj trud in vztrajnost, to je to, zelo enostavno in zelo težko (paradoks, ki mu ni para)! Vse dokler bo trening vključeval vaje, ki so neka osnova človeškega gibanja (kot npr. poteg, odriv/potisk, tek, metanje, dviganje in skakanje) boš napredoval/-a! Sčasoma, ko osvojiš (obvladaš) vajo, začneš izvajati bolj zahtevno različico te vaje in napredek je/bo zagotovljen.

Pri vsem tem pa ne smemo pozabiti na kreativno plat treningov in treniranja. Trening mora vedno biti zabaven, brez zdolgočasenosti, prav tako pa mora biti naporen oz. (tebi v) izziv! V coni udobja ne boš dosegel/-la svojega potenciala, ampak se bo potrebno (pošteno) potruditi in se naučiti, da kar malo uživaš med naporom! Ko govorim o kreativnosti, ne mislim na to, da poskok na klop nadgradiš tako, da sedaj z utežjo v eni ter utežno vrečo v drugi roki narediš najprej preval in nato skočiš na (višjo) klop, na kateri sta še dve ravnotežni žogi, na katerih moraš pristati! Daleč od tega, to spada bolj v poglavje o iskanju originalnosti! Kreativnost lahko dosežemo že s časovno »manipulacijo« pri treningu ali vključevanju zabavnih iger, ki vsebujejo elemente osnovnega človeškega gibanja!

TRENIRAJ UČINKOVITO!

Do naslednjič!

Adi M.

Zapri

Pokličite me na: +386 68 126 330

Delovni čas

Ponedeljek – Petek:
7:00 do 12.30 in 16h do 20h

Sobota in nedelja:
po dogovoru
Sledite mi na
About